Kampány - Írók és olvasók

Drága Olvasóim!
 
A napokban akadtam rá a Stella Junpier Stanford által indított kampányra, ami pár szabály segítségével felhívja a figyelmet az olvasók fontosságára. Úgy döntöttem, csatlakozom a kezdeményezéshez, fantasztikusnak tartom, így nyugodt szívvel bátorítok mindenkit, hogy legalább fussa át a következő sorokat, és gondolja át a dolgot! :)
Puszi, R.

"Egy kezdeményezést szeretnék elindítani, ami a blogírók és -olvasók közti kapcsolat kialakítását támogatja. Tudom, hogy már többen is megpróbálkoztak hasonló kampányokkal, de én úgy látom, hogy még mindig van mit javítani a helyzeten. 
 Szeretnéd, ha sok olvasód lenne? Naná, máskülönben mi értelme van a blogolásnak? Mindenki azt szeretné, ha százával özönlenének az oldalára a feliratkozók, és egész napos elfoglaltságot jelentene neki válaszolni a dicsérő kommentekre    de valljuk be, ez ritkán teljesül, és akkor se biztos, hogy azok a blogok kapják meg a rivaldafényt, amelyek a legjobban megérdemelnék. Egészen biztos vagyok benne, hogy te is voltál már dühös vagy csalódott, mert nem gyűlt össze elegendő mennyiségű pipa, komment, oldalmegjelenítés a legújabb bejegyzésedhez... de belegondoltál már abba, hogy te mint olvasó miként működsz? Hány blogra iratkoztál fel, hány helyen hagytál nyomot magad után? Hány oldalon tanúskodsz olyan aktivitásról, mint amilyet te elvársz a saját követőidtől? Mégis hogy várod el, hogy rengeteg megjegyzés érkezzen a részeid alá, ha te se kommentelsz sehová?
 Talán abszurdnak tűnhet a gondolatmenet, miszerint ha te sok helyen válsz lelkes rajongóvá, akkor a saját blogod is népszerűvé válik, de hidd el, van benne logika. A mai blogvilágban túl sok író jut túl kevés olvasóra, és csak úgy növelheted ez utóbbiak számát, ha te magad is azzá válsz. De ha csak abba gondolsz bele, hogy mennyire fel tudnád dobni egy idegen blogger napját csak annyival, hogy pötyögsz neki néhány elismerő sort    akkor azt hiszem, már megéri csatlakozni a kezdeményezéshez.
 És hogy miért lesz érdekes ez a kampány? Talán azért, mert egyszerre kell íróként és olvasóként működnöd, amit azt hiszem, eddig nem sokan vártak el a bloggerektől. 

Mit kell tenned, ha csatlakozni akarsz?
  •  Tedd ki a  plecsnit a saját blogod modulsávjába! Jó, tudom, egy kicsit nyomi, de a szándék a fontos :) Nem akartam túlcsicsázni, hogy ne üssön el egyik blog kinézetétől sem, és azt hiszem, ez  a világosszürke még bármelyik színvilágú designba belefér. A kép irányítson át erre a bejegyzésre, hogy mindenki tudja, miről van szó pontosan! (Ha nagyon jót szeretnél cselekedni, akkor egy komment formájában jelezheted nekem, hogy beszállsz a kampányba, de ez természetesen nem kötelező)




  • Nézd át a blogodat, és irts ki belőle mindent, ami az olvasókban rossz benyomást kelthet! Ne legyen nagyképű, fellengzős fülszöveged, ami "egyedi, nem sablon, nagyon izgi" sztoriként mutatja be a történetedet! Ne közöld az olvasóiddal, hogy a negatív kommenteket törölni fogod, vagy hogy csak ötcsillagos, százezer feliratkozóval rendelkező, Nobel-díjas blogokat vagy hajlandó kitenni cserének!
  • Értelemszerűen tabu a komment- és pipahatár.
  • Ne nyafogj, amiért olyan kevés nézettsége lett a legutóbbi bejegyzésednek. A rendszeres olvasóid nem érdemlik meg, akik meg elhanyagolják a blogodat, azok úgyse fogják látni a panaszáradatodat.
  • Mindig válaszolj minden kommentre! Még akkor is, ha csak annyit írtak, hogy "nagyon jó, kövit!", mert ők is megérdemlik a reakciódat. Ha pedig jó szándékú kritikát fogalmaznak meg a blogoddal kapcsolatban, akkor pláne ne az legyen az első gondolatod, hogy kitöröld a megjegyzést, hanem gondolkozz el rajta, és ha úgy látod, hogy igaza van, fogadd meg a tanácsait!
  • Nézd át az általad követett blogok listáját! Hányszor írtál nekik kommentet? Akadnak olyan blogok is, amikre csak hirtelen felindulásból iratkoztál fel, de azóta egyszer se nyitottad meg őket? Most itt a nagy lehetőség, hogy az összesbe beleolvass, és véleményt hagyj magad után. Ha az általad írt komment végére odabiggyeszted, hogy az Írók és olvasók kezdeményezés keretében írtad ezt a megjegyzést, akkor még több emberhez eljut az ötlet, és akár egyre több blogíróból válhat olvasó. Gondolj csak bele, milyen jó érzés lenne, ha egy olyan kampány végett gyarapodna meg a feliratkozóid száma, amiben te magad is részt veszel!
És az utolsó szabály, ami az összes közül a legkülönösebb, de egyúttal a leghatékonyabb is...
  • Új feliratkozód van? Nagyszerű! Keresd meg a Rendszeres olvasók közt a profilját, és nézz be az általa vezetett blogokba! Nincs mit vesztened vele, viszont az is lehet, hogy egy igazi kincsre fogsz akadni. Ha tetszik az ő blogja, értelemszerűen fel is iratkozhatsz vagy tudathatod vele, hogy hol találtál rá az oldalára    hidd el, nagyon jól fog neki esni. Még az is lehet, hogy egy igazi barátra fogsz akadni a személyében, hiszen a közös érdeklődési kör már adott. A blogvilág hihetetlenül szürke és öncélú lenne, ha közben nem lépnénk kapcsolatba más emberekkel, akik aztán a barátainkká is válhatnak. (Persze, ez nem egyenlő a "feliratkozok a blogodra, ha te is követed az enyémet" biznisszel, amit amúgy mélységesen elítélek; ez nem üzleti, hanem szimpátiaalapon fog működni, hiszen csak arra az oldalra kell feliratkoznod, ami tényleg tetszik). A következő bejegyzésed elején aztán meg is köszönheted neki, hogy az olvasóddá vált.
 Túlságosan naiv és cukormázas ötletek? Lehet. De mindenképpen jobbak annál a könyörtelen, önző és nagyképű világnézetnél, mint amit a mai bloggervilágban tapasztalok. És ha csak egyetlenegy oldalon össze fogok futni ezzel a szürke kis plecsnivel, akkor már megérte kampányolásra fordítani a vasárnap estémet."

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Köszönöm, hogy feliratkoztál a blogomra és elolvastad a történeteimet. :)
    A cserében természetesen benne vagyok, már ki is tettelek.
    Puszi, Kat

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Kat!
      Köszönöm szépen a cserét, rögtön ki is teszlek!^^
      Ölel, Rose

      Törlés